סוגים עיקריים של איומי אבטחה דיגיטליים שפוגעים בחברה שלך

סוגים עיקריים של איומי אבטחה דיגיטליים שפוגעים בחברה שלך

אלו מאתנו המנהלים ומשקיעים מזמנם וממרצם בעסק עצמאי ומשגשג, צריכים לדעת להתמודד בהצלחה ו"לג'נגל" בין כמה וכמה תחומי ידע חשובים – שיווק, ייצור, כספים, הפן החוקי, ועוד. מסיבה זו כדאי להשאיר את שירותי ה-IT לחברות ההמקצועניות בתחום.

עם כל העומס הרב המוטל על כתפינו מהתחומים הנ"ל, רובינו לא נזכור או לא נתמקד באפשרות של פריצה עוינת למערכות המידע של העסק, וביצוע פעולות זדוניות – מחיקת מידע, גניבת פרטי לקוחות, יצירת תקלות במערכות הממוחשבות, ועוד, אך מקרים כאלה ייתכנו בהחלט. פריצות עוינות למערכות ממוחשבות הן עדיין איום ממשי, ומהוות פוטנציאל לגרימת נזק רב ולעיתים בלתי הפיך לארגון.

איתרנו כמה מגמות מדאיגות מהשנים האחרונות, המהוות אתגר עבור כל שירות מחשוב לעסק.

איומים בולטים מהשנים האחרונות

  • פלישה וניצול של מערכות כריית מטבעות – על מכוני מחקר בין לאומיים, בשנה האחרונה קיימת עליה בניצול מערכות לכריית מטבעות קריפטוגרפים. אם ברשותך שרתים לכריית מטבעות קריפטוגרפים, בהעדר אבטחה מתאימה, פרצה כזו עלולה לגרום לניצול שלהם לטובת העשרת כיסיו של האקר מתוחכם.
  • מתקפות אפס-ימים – המסחר בפרצות אבטחה לא-מאותרות ("zero-day") לא עוצר – האקרים שונים מאתרים פרצות אבטחה, גם במערכות המתקדמות ביותר, ומוכרים את המידע לצד שלישי. ע"פ גופי מחקר בין-לאומיים, ב-2018 פרצות מהסוג הנ"ל התגלו בחברות מובילות כגון גוגל, מייקרוסופט, אסוס ועוד.
  • התאמה אישית – האקרים בעלי יכולת תכנות, היוצרים תוכנות זדוניות המותאמות אישית לפריצה למערכת היעודה. האפשרות של פריצה ע"י תוכנת בוטיק מהווה אתגר חדש לאנשי אבטחת המידע.
  • חדירה חיצונית למחשב – השיטות לחדירה והשתלטות על מחשב, הופכות מתוחכמות יותר. במקום שליחת קובץ המכיל תוכנה זדונית למייל של עובדי חברה בתקווה שהם יפתחו אותו, קיימת עלייה בשימוש בטכניקות המאפשרות לבצע זאת באמצעות פריצה ישירה למערכת, ללא "מגע יד אדם".

התמודדות יעילה

כפי שאנו רואים, גם ב-2019, איום הסייבר הוא ממשי בהחלט, שכן מדובר באיום כלכלי ותדמיתי לכל עסק בתהליכי צמיחה, הדורש תשומת לב והתמודדות חסרת פשרות מצד אנשי אבטחת המידע של הארגון.

על רקע האיומים הנ"ל, על כל בעל עסק אחראי המחזיק במידע חסוי השווה הרבה כסף, או משמעותי לחייהם ולפרטיותם של הרבה אנשים, לפנות לגורמים המקצועיים – שירותי IT לעסקים, אשר מסוגלים להקים ולתחזק מערך אבטחה בהיקף וברמת הפעילות הנדרשים. איום הסייבר אינו שייך לעבר, וטוב יעשה בעל העסק שישכיל להגן על נכסיו הדיגיטליים מבעוד מועד. זאת באמצעות שירותי מחשוב לעסק המתמחים בכך.

רוצים לקבל הצעת מחיר בנושאי אבטחת מידע או שירותי מחשוב לעסקים? בכל שאלה בנושא אתם מוזמנים לפנות אלינו

    [honeypot contactpage]

     

      [honeypot popupform]