8 נקודות לבחירה נכונה של חברת מחשוב לעסק

בחירות – אבל לא מה שחשבתם! 8 נקודות חשובות לתהליך בחירה נכון של חברת מחשוב לעסק

רגע לפני הבחירות , נראה לנו רלוונטי לרכז מידע לתהליך בחירה נכונה של חברת מחשוב לעסק . בתחילה כיוונו לבחירת ספק שרות אולם ללא כל כוונה או ניסיון להשפיע מצאנו כי התהליך בהחלט יכול לעזור גם בכל בחירה שהיא, בין אם פוליטית (פשוט תחליפו את המילה "ספק" ב"פוליטיקאי" או "מפלגה") או לתחומים אחרים של B2B. 

ריכזנו את 8 הנקודות החשובות לבחירה נכונה.

1. אל תקנה את מה שהספק רוצה למכור!

ובמילים אחרות – תחליט מראש מה חשוב לך .  הכרחי להחליט לפחות את הכיוון הרצוי. מה המטרות שהספק צריך לעזור לנו להשיג ? כבעל עסק או מנהל הכרחי שנדע מה מתאים לנו ויעזור לקדם את המטרות החשובות לנו .

זכור – הספק רוצה למכור גם אם המוצר שלו זה לא בדיוק מה שאתה מחפש. אפשר להיות פתוחים, להקשיב ולבחון – אבל מתוך הבנה של מה חשוב לנו ולא מה הוא החליט להדגיש בפנינו .

 

2. בסל המוצרים המוצע, על מה אתה רוצה לשים דגש?

פתאום "כולם מציעים הכל". גם ברמת ההתחייבויות שהם טוענים להם וגם ברמת סל המוצרים והשירותים שהם טוענים שיש להם. תפקידנו הוא לבדוק מה באמת מכיל הסל של הספק ? במה הוא מתמחה ? במה הוא באמת טוב ומתאים לנו ?  לדוגמה, אם אתה רוצה לצמצם את הזמן שלוקח לך לשרת את הלקוחות שלך, ספקים המציעים לך משלוח מהיר רלוונטיים יותר מאשר אילו המציעים מחיר זול .

3. ככל שניתן , בדוק סימנים מזהירים.

בעידן הנוכחי קל מאוד לאסוף מידע כללי על חברות ועסקים . שלב הכרחי בתהליך . אין אנו רוצים ספק שנימצא בקשיים כלכליים או שההיסטוריה מראה ריבוי תביעות שלו או כלפיו מלקוחות . התרחקו מספקים בשיעור סיכון גבוהה , סביר להניח כי לא תהיו מרוצים .

 

4. מה מלמד העבר על העתיד?

נסה/י ללמוד על הספק מתוך מבט על נתונים כללים כמו ותק , צמיחה , התפתחות החברה , אמינות , איכות המוצרים והשירותים . מתוך היסטוריית החברה בהחלט ניתן לבסס צפי מסוים על עתידה . אין אנו רוצים לעבור שוב ושוב את כל תהליך הבחירה והמיון , ספק יציב יאפשר לנו להתמקד בפיתוח העסק שלנו במקום במנהלה .

 5. עדיף ספק אחד מרוכז או פיזור למספר ספקים?

יש 2 אסכולות.

אסכולה אחת אומרת – אל תשימו את כל הביצים בסל אחד.

האסכולה השנייה אומרת – אם מצאת משהו טוב – תישאר איתו.

אנחנו מאמינים שאם מצאת ספק אמין, מקצועי ויציב – בוא נשאר איתו. וכאן חשוב לקחת בחשבון את הסעיפים מלמעלה. לבדוק שהוא אכן מומחה בסל המוצרים והשירותים שלו ושהוא יציב ואיכותי לאורך זמן.

לרכישה מרוכזת יכולים להיות מספר יתרונות .

  • קל יותר לשלוט ולבחון את הספק שלך .
  • העסק שלך יהיה יותר חשוב להם .
  • סביר להניח כי הספק יהיה גמיש יותר לבקשות חריגות ושינויים עתידיים .

לדוגמה, אם יש לך עבודה חריגה או דחופה עבור לקוח חשוב, הספק שלך יהיה גמיש יותר אם המחזור מולך 1,000 ₪ בחודש מאשר 250 ₪ בחודש .

במקביל כדאי לבדוק : האם הספק הגדול מנצל את כוחו לשרות טוב יותר או פשוט מתוך שאננות משחרר את הסטנדרטים לטובת רווחיות שלו במקום להיטיב עם הלקוח.

 6. בירוקרטיה.

חייבים לבדוק מה תהליך העבודה מול הספק . אנו רוצים תהליכים קצרים ככל שניתן ואינפורמציה שקופה ונגישה . התקשורת צריכה להיות בכל הערוצים הנוחים והרלוונטיים לנו .

7. גישת שותפות.

מערכת יחסים חזקה תועיל לשני הצדדים. אתה רוצה שספקים שלך יעריכו  כמה חשוב העסק שלך להם, ושהם עושים כל מאמץ כדי לספק את השירות הטוב ביותר האפשרי. מנגד , אנו נדאג לספק בנקודות החשובות לו כמו תשלום בזמן , המלצות ללקוחות פוטנציאלים וכו' . מה שמוביל אותנו לסעיף האחרון והמכריע .

8. המלצות.

שאל חברים ומכרים עסקיים. אתה צפוי לקבל הערכה כנה של הספק "נקודות החוזק והחולשות "  של מישהו שיש לו שימוש בשירותים שלו . אין לזה תחליף . ספק גרוע יתקשה לספק לך המלצות ובפרוש גם להיפך .

לסיכום:

בחירת ספק נכון בתחום המחשוב לעסק היא תהליך חשוב ומורכב הרבה יותר מאשר סריקת סדרה של מחירונים . הבחירה שלך צריכה להיות תלויה במגוון רחב של גורמים כגון ערך לכסף, איכות, אמינות ושירות. המשקל שאנו אמורים לתת לגורמים אלו יהיה מבוסס על סדרי העדיפויות העסקיים שלנו ועל המטרה שלנו לטווח ארוך .

 

בהצלחה לכולם .

רוצים לקבלת הצעת מחיר לשירותי IT יעילים וחסכוניים מאי פעם? בכל שאלה בנושא אתם מוזמנים לפנות אלינו

    [honeypot contactpage]

      [honeypot popupform]