התאמת המחשוב בעסק לרפורמת "חשבונית ישראל"

שלום בעלי עסקים יקרים!

רפורמת "חשבונית ישראל" נכנסת לתוקף ב-5 במאי 2024.

מטרת הרפורמה: 

מניעת הפצת חשבוניות פיקטיביות, שפוגעות באוצר המדינה ומשמשות ערוץ למימון פשיעה וטרור.

הרפורמה: 

החל מה-1 בינואר 2024 רשות המיסים תנפיק לעסקים מספר הקצאה לחשבוניות מס. קיום מספר הקצאה על גבי חשבוניות המס הינו תנאי בסיסי לניכוי מס התשומות מכל חשבוניות מס שסכומה לפני מע"מ גבוה מהתקרה שנקבעה בחוק . התקרה לשנת 2024 נקבעה לסכום של 25,000 ₪ ובהמשך תרד התקרה עד לרמה של 5,000 ₪.

החלת הרפורמה: 

לאור המצב הבטחוני, רשות המיסים החליטה לתת הקלה ולאפשר עד ליום 04.05.2024 קבלת חשבוניות גם ללא מספר הקצאה.

בהתאם לזאת החל מיום 05.05.2024, יש לקבל מרשות המיסים באמצעות מערכת מקוונת מספרי הקצאה לחשבוניות מס, שידרשו כתנאי לניכוי מס התשומות בעסקאות שמעל לתקרה שנקבעה בחוק.

ניתן להגיש בקשה למספר הקצאה עד שנה לאחר תאריך החשבונית, אולם עד קבלת מספר זה – הלקוח לא יוכל להזדכות על המע"מ.

יישום ברשות המיסים: 

יש להירשם באתר רשות המיסים לקבלת הרשאה. לאחר ההזדהות או הקמת החשבון במערכת הלאומית – עוברים לקישור "חשבונית ישראל" מול מערכות המחשוב של העסק.

קישור לקבלת הרשאה ברשות המיסים https://secapp.taxes.gov.il/logon/LogonPoint/tmindex.html

התאמת המחשוב בעסק : 

עסקים רבים נדרשים להתאים את פתרונות המחשוב שלהם בעקבות הרפורמה. התאמה זו יכולה לכלול התקנת תוכנה חדשה, שדרוג תוכנה קיימת, שדרוג שרתים או שינויים בתהליכי העבודה.

שינוי זה יכול להציב אתגרים בפני העסק, ולכן רצינו לספק לכם מידע מקיף על אופן התאמת פתרונות המחשוב של העסק לרפורמה.

מה נדרש מבחינת המחשוב בעסק: 

  1. תוכנה להנפקת חשבוניות אלקטרוניות – ישנן מספר תוכנות זמינות להנפקת חשבוניות אלקטרוניות. חשוב לבחור תוכנה העומדת בדרישות הרפורמה ומתאימה לצרכים של העסק.
    כמו כן, חשוב לבחור תוכנה להנפקת חשבוניות אלקטרוניות שיש לה ממשק לתוכנת הנהלת החשבונות של העסק. כך, החשבוניות האלקטרוניות יוכלו לצאת אוטומטית מהתוכנה, מה שיחסוך זמן ומאמץ.
  • במידה ובשימושכם גרסה עדכנית של תוכנת הנהלת חשבונות, לא נדרש כל שינוי התנהלות לעומת המצב טרם החוק, הפעולה תתבצע אוטומטית מהתוכנה.
    תוכנות כמו חשבשבת בענן, ICOUNT, ריווחית בענן – מתעדכנות באופן אוטומטי. בחלק מהתוכנות נדרש לקשר את מספר ההקצאה מחשבוניות ישראל בתהליך קל וקצר, ע"י לחיצה על כפתור.

  • במידה והעסק שלכם משתמש  בתשתית מחשוב ישנה או בתוכנה ישנה – לא ניתן יהיה לבצע תקשורת מול רשות המיסים לקבלת הקצאה.

במיקרים כאלה יש 2 אפשרויות:

  1. תהליך ידני לקבלת מספר הקצאה – הזדהות, מספר ע.מ./ח.פ. של הלקוח, הסכום לפני ואחרי מע"מ ומספר החשבונית עליה ירשם מספר ההקצאה.
  2. שדרוג מערכות המחשוב – כמו למשל, שדרוג שרת, שדרוג גרסת חשבשבת והתאמת תשתיות המחשוב בעסק ל"חשבונית ישראל".
  3. אבטחת מידע – חשוב לוודא שהתוכנה להנפקת חשבוניות אלקטרוניות מאובטחת בצורה נאותה. כך, ניתן יהיה להגן על נתוני העסק מפני פריצות וגניבות מידע.
  4. הדרכה ותמיכה – חשוב לוודא שספק התוכנה ומטמיע שדרוג המערכות נותנים ליווי ותמיכה בכל התהליך, עד לעבודה יעילה ורציפה של כל עובדי החברה המשתמשים במערכות.

בכל מקרה של אי התאמת מערכת המחשוב, ניתן יהיה לעכב את השדרוג בהתאם לסכום החשבוניות המופק בעסק אולם הורדת התקרה בעתיד (ל-5,000 ₪) תחייב לבצע את המהלך.

אנחנו נשמח ללוות אתכם בתהליך התאמת מערכות המחשוב לרפורמת חשבונית ישראל. 

  1. בדיקת המערכות הקיימות בעסק
  2. איפיון החומרה והתוכנות הדרושים להתאמה לחדשנות טכנולוגית ולדרישות אבטחת מידע
  3. בחירת חומרה חדשה ותוכנות התומכות במערכות חדשות ומתקדמות 
  4. שדרוג המערכות בהתאם 
  5. גיבוי המידע מהמערכת הישנה והעברת המידע הקיים למערכות החדשות 
  6. הטמעה בעסק והדרכה על שימוש במערכות החדשות
  7. חפיפה בקרב העובדים עד לעבודה שוטפת, רציפה וחלקה
  8. התאמת פתרונות מחשוב נוספים, במידת הצורך ובהתאם לסוג העסק

המטרה שלנו היא להקל עליכם ככל האפשר בתהליך שדרוג מערכות המחשוב בעסק לטובת המעבר ל"חשבוניות ישראל".

אנו זמינים לענות על כל שאלה שיש לכם בנוגע לרפורמת "חשבונית ישראל" ולהתאים לעסק שלכם פתרון מחשוב מתקדם, יעיל ומתאים.

מוזמנים לפנות אלינו בכל עת ונשמח לעזור!

אופיקס  IT- מרכז שרותי מחשבו לעסקים . 

התייעצו עם מומחי ה-IT שלנו לכל שאלה

מאמרים נוספים