מיקרוסופט Office 365 מול גוגל G-Suite מה עדיף לעסק שלך?

כחברה המספקת שירותי IT לעסקים, אנו נדרשים לאחרונה לסוגיה של מה עדיף מיקרוסופט 365 או החבילה המקבילה של גוגל ? במאמר זה ננסה לציין חלק מהיתרונות והחסרונות של כל אחת מהאלטרנטיבות.

כמסגרת כללית נוכל לומר כי גם מיקרוסופט 365 וגם G-Suite  ( לשעבר Google Apps ), מציעות חבילות דומות מאוד : שרת דואר אלקטרוני, אחסון ושיתוף קבצים, מעבד תמלילים – Word, גיליון אלקטרוני – Exel, תוכנת מצגות וכדומה. ההבדל המהותי ביניהם הינו כי בעוד חבילת גוגל נשענת בעיקר על שרותי ענן, למיקרוסופט אופיס 365 חבילות תוכנות מקומיות להתקנה על המחשב ללא קשר לרשת האינטרנט.

מה השיקול ?

לבחור חבילה הטובה ומתאימה לך אישית לא קשה במיוחד. אולם לבחור חבילה עסקית שתתאים לחברה / ארגון כולו, הופך את השיקול לשונה ומורכב יותר. מעבר לשיקולי צרכים ומחיר יש לשלב גם שיקולי נוחות שימוש, קלות מעבר, הסתגלות הצוות והתאמה ללקוחות ולספקי העסק. כחברת שרותי IT, אנו נתמקד יותר בהיבטים המהותיים לעסקים ופחות על הפן האישי.

חבילות הבסיס

מחיר החבילה הבסיסית של גוגל G Suite עומד על 5$ לחודש לכל משתמש. החבילה הבסיסית כוללת שרת דואר בענן ( כתובת מייל עם שם החברה שלכם @offix.co.il ) כולל אנשי קשר ויומן פגישות, חבילת תוכנות מקוונות נפוצות ( מעבד תמלילים, גיליון אלקטרוני, תוכנת מצגות ) ונפח אחסון של 30 גיגה למשתמש. נפח אחסון זה הינו לכל החבילה ללא הפרדה ( מיילים, היסטורית שמורים, קבצים וכדומה ).

במיקרוסופט – אופיס 365 – חבילת הבסיס הרשמית רחבה יותר. קיימת חבילה של שרת דואר בענן במחיר של 4$ לחודש אולם אותה ניתן לרכוש רק דרך המשווקים הרשמיים. בחבילה זו תקבלו רק שרת דואר בענן ( כתובת מייל עם שם החברה, אנשי קשר, יומן פגישות ומשימות – כל תכונות תוכנת  Outlook ) עם נפח אחסון של 50 גיגה לכל משתמש.  באתר הרשמי של מיקרוסופט מוצגת חבילה בסיסית מורחבת יותר של 5$ לחודש שבעבורה תקבלו את שרת הדואר של מיקרוסופט 365 הכולל 50 גיגה נפח אחסון למיילים + 1 טרה אחסון קבצים בענן -One Drive  לכל משתמש ואת גרסאות האינטרנט של  Word,‏ Excel ו – PowerPoint לעבודה מכוונת בענן. גרסאות שולחן העבודה של היישומים אינן כלולות בחבילה זו. מעבר לכך תקבלו גם אתר צוות פנימי בענן המאפשר למשתמשים לגשת למסמכים ולשתף אותם בנפח אחסון בסיסי של ‎‎1 TB ובתוספת של ‎‎500 MB לכל משתמש רשום.

חבילות מורחבות

מנקודת מבטנו כחברה הממוקדת בשרותי IT בכלל, עם התמקדות בשרותי מחשוב לעסקים קטנים / בינוניים, אין הרבה מקום להשוואה בחבילות המורחבות. גוגל G suite הציעה את רוב מרכולתה בחבילה הבסיסית, ובהרחבה העיקרית שלה לחבילת 10 $ לחודש התכונה העיקרית שיש לציין היא הרחבת האחסון לכזה שאינו מוגבל או עד 1 טרה במידה ורכשתם פחות מ-5 משתמשים. מעבר לכך תקבלו כלי ניהול להפקת דוחות ומעקב משתמשים ואת eDiscovery שהוא בעצם מנוע חיפוש פנימי שיכול לעזור ללקוחות עם תכתובות מייל מרובות או בסוגיה של אובדן נתונים עקב תחלופת עובדים.  חבילה נוספת קיימת היא של 25$ לחודש, מיועדת בעיקר עבור ארגונים גדולים והתוספות שלה הינם בכלים חזקים לשליטה, בקרה והתממשקות עם תוכנות ומנועי צד ג' .

במיקרוסופט 365 לעומת זאת הבדל החבילות הינו משמעותי מאוד. קיימת חבילה השונה מעט, מיקרוסופט Office 365 Business. אופיס 365 מחיר החבילה עומד על  8.25$ לחודש Business והיא אינה כוללת שרת דואר בענן. חבילה זו מציעה בעצם את גרסאות שולחן העבודה של יישומי אופיס : Outlook‏, Word‏, Excel‏, PowerPoint‏, OneNote‏,  Access ) ו – Publisher למחשבי PC בלבד ) ושטח אחסון ב- OneDrive בנפח 1 טרה למשתמש. זו בעצם אלטרנטיבה להשכרת תוכנות האופיס במחיר חודשי במקום רכישה כשהלקוח נהנה מהגרסה העדכנית ביותר הקיימת עם בונוס של שטח אחסון בענן. במחיר של 12.5$ לחודש כבר תוכלו ליהנות מ- Office 365 Business Premium, שזה בעצם שילוב של כל מה שמציעות החבילות הקודמות, שרת דואר ארגוני בענן, אופיס ברישוי, אחסון בענן, SharePoint ארגוני ועוד.

 

חבילת היישומים

לא ממש בר השוואה.

גוגל G suite מציעה גרסה מכוונת ליישומים בלבד. ניתן ליצור קיצור דרך או קישור על שולחן העבודה אולם הפעלתו תיקח אותנו דרך הדפדפן ליישום המכוון בענן. יישומים מכוונים הינם מטבעם פשוטים וצנועים יותר ומציעים פונקציונליות בסיסית ואולי מעט יותר וכך גם כאן, אצל שני הספקים.

לעומת זאת אם נשווה זאת לחבילת אופיס 365 במלאה הרי שנקבל את האופיס מותקן מקומית בגרסה עשירה בהרבה, נוחה לתפעול ולהתאמה והאפשרויות רחבות לעין ערוך.

מעבר לכך יש לקחת בחשבון את העובדה כי חבילת האופיס של מיקרוסופט הינה נפוצה ומקובלת בהרבה ומעט מאוד עסקים מנסים לתפקד ללא אופיס אם בכלל. העולם העסקי כולו בנוי על קבצי האופיס של מיקרוסופט ולמרות כי ניתן לפתוח ולהמיר אותם לתוכנות גוגל התהליך אינו חלק ונוח ועשוי לגזול זמן ומשאבים.

עבודה משותפת על מסמכים

גם כאן ניתן לומר "לא בר השוואה", אולם כאן היתרון הברור הינו לגוגל. יכולות העריכה והשיתוף מסמכים בזמן אמת, טובים בהרבה בגוגל וכמעט ולא קיימים במיקרוסופט. משתמש גוגל יכול לגשת למסמך עם אחרים ובזמן אמת לבצע שינויים, להציע הצעות ואפילו לשלוח הודעות לצופים במסמך כשכל שינוי מסומן ותמיד ניתן לראות גרסאות קודמות כך שלא תאבד שום אינפורמציה. מיקרוסופט לעומת זאת מציעים את אפשרות ה"סקירה" אולם זה לא ממש בזמן אמת.

סיכום : אז מה עדיף ?

כאן נהיה חדים הפעם ולא נלך סחור סחור. מכיוון שאופיקס הינה חברת שירותי מחשוב לעסקים ושירותי IT אנו חושבים כי נכון להיום אין ממש אפשרות לעבוד בעסקים ללא חבילת אופיס, מקומית או בענן. הבחירה שלנו היא ללכת עם מיקרוסופט ברמה האירגונית. כחריג נוכל לציין חברות טכנולוגיות בינלאומיות שחלק נכבד מעבודתן ידרוש שיתוף קבצים באופן אינטנסיבי.

ואם צריך גם וגם …?

לכו על זה. תמיד אפשר לשלב בין המערכות במינון המתאים לכם. להשתמש בארגון באופיס 365 ולשלב מגוגל חבילה אישית או כל קומבינציה אחרת. העיקר לזכור : גם אם זה בענן, תמיד כדאי לגבות.

 

מתלבטים? רוצים לקבל הצעת מחיר בנושאי שירותי מחשוב IT לעסקים? בכל שאלה בנושא אתם מוזמנים לפנות אלינו

    [honeypot contactpage]

      [honeypot popupform]