יתרונות מחשוב ענן – שיקולים בבחירת מחשוב ענן לעסק שלכם

יתרונות מחשוב ענן לעסק

הביטוי "מחשוב ענן" מגיע אלינו מתוך דימוי של רשת האינטרנט, המיוצגת בתרשימי זרימה כציור גרפי של ענן. מחשוב ענן בפועל הוא שם למצב בו השרת שעליו המשתמש עובד ממוקם בחווה מרוחקת והגישה לאליו או התחברות המשתמש לתוכנה שעליו מתבצעת באמצעות רשת האינטרנט.

ממתי מחשוב הענן קיים ?

מחשוב הענן קיים כבר מזמן, כל חברה שהקימה אתר אינטרנט ואפשרה לגולשים או משתמשים גישה אליו בעצם השתמשה ברעיון של מחשוב ענן. מה שקרה הוא שעם השנים טכנולוגיות חדשות בכלל וטכנולוגיות מחשוב חדשות בפרט, אפשרו לייצר מחשבים חזקים מאוד ולחבר כמה מחשבים יחדיו לקבלת כח עיבוד חזק ומשופר. במקביל פותחו תוכנות המנצלות את טכנולוגיית החומרה החדשה באופן טוב יותר ואפשרו יצירת כמה מכונות "וירטואליות" (לא קיימות פיזית אלא ברמת חומרה) על חומרה של שרת חזק אחד. מנקודת מבטו של הלקוח המכונה הווירטואלית הינה שרת לכל דבר ועניין בדיוק כמו שרת פיזי אלא שהקשר אליו מבוצע באמצעות רשת האינטרנט ולא בתשתית כבילה מקומית.

במקביל להתפתחות המחשוב, התפתחה גם תקשורת האינטרנט וקצב הגלישה הממוצע עלה באופן מהותי, כך שהיום מתאפשרת גישה מהירה מכל מקום הנגיש לאינטרנט והקשר בין המיקום הפיזי של המשאבים לבין מיקום המשתמש הסופי הופך להיות גמיש יותר ויותר בכל יום.

 

עסקים קטנים (SMB) ומחשוב ענן יתרונות מול חסרונות

השיקולים במעבר לשרותי מחשוב בענן משתנים בהתאם להיקף הפעילות ואופי החברה. אנו ננסה לשקול במחשוב ענן יתרונות וחסרונות שבמעבר למחשוב מבוסס ענן מנקודת מבטם של העסקים הקטנים עד הבינוניים.

  • מחיר – בהוצאה כספית נמוכה יחסית, המתאפשרת לכל כיס, יוכל העסק ליהנות מטכנולוגיה מתקדמת ביותר וממשאבים הגמישים לצרכיו . כנאמר במשפט הידוע " אין צורך לרכוש פרה בעבור כוס חלב ביום". מתוך תשתית יקרה מאוד ומתקדמת טכנולוגית, נוכל לרכוש פיסה קטנה המתאימה לצרכים שלנו ובמסלול כספי נוח של שכירות חודשית שאינו מצריך מימון גבוהה או גיוס אנשים מקצועיים להקמה ותחזוקה של המערכת, כאשר אפילו המפרט וההיקף גמישים לשינויים בהתאם לצרכים המשתנים. כך נוכל לספק לעסק שלנו שירותי מחשוב ענן לעסקים גמישים העונים באופן מדויק ותפור במיוחד למידות של העסק שלנו.
  • גמישות מרבית – גישה מכל מקום ובכל עת. המידע המאוחסן בענן זמין למשתמשים המורשים בכל עת ומכל מקום, כל שנדרש הוא חיבור לאינטרנט ומכשיר גישה (מחשב, טלפון, טאבלט וכדומה). הודות לשימוש בשרותי מחשוב מבוססי ענן העובדים יכולים להיות פרוסים גאוגרפית ללא תלות במשרד, לעבוד בכל שעה בהתאם למדינה ממנה או מולה הם פועלים, כל תסריט רצוי יקבל מענה בגמישות מלאה.
  • מימון נידרש נמוך. הקונצפציה הרווחת בתחום שרותי מחשוב הענן היא תשלום במסלול שכירות, תשלום חודשי על פי הצריכה. לכן אין צורך בהשקעה כספית גבוהה להקמת תשתיות הדורשת מימון.
  • גמישות – משאבי מחשוב על פי הצורך! בעת עבודה על מחשוב מבוסס ענן כל שדרוג או הוספה של משאבי מחשוב מתבצעים בכמה הגדרות בסיסיות ובאופן מידי ברוב המקרים. אין מחוייבות לטווח ארוך וניתן גם לצמצם את המשאבים באותו אופן ולחסוך בהוצאות. ניתן להרחיב גם לפרויקטים זמניים ולצמצם עם סיומם.
  • יתרון באבטחת מידע. סוגיה חשובה ומעניינת. מנהלים רבים עדיין מחזיקים בדעה כי מידע הממוקם על שרת פיזי שיושב במשרדם מאובטח יותר, אך דעה זו מופרחת מיסודה . כל ציוד המחובר לאינטרנט יש לאבטח ללא קשר למיקומו הפיזי . המקרים בהם הציוד הפיזי נגנב לצורך המידע שעליו הינם נדירים ביותר אם בכלל. גניבות המידע מבוצעות על ידי פריצה מרחוק אל השרת, ללא קשר למיקומה של המכונה הפיזית. יתרה על כך , רוב העסקים אינם משקיעים באמצעי אבטחה או הגיבויים שמתאפשרים לנו בחוות השרתים הגדולות ולכן אפשרויות אבטחת המידע בענן בעצם טובות ומקיפות יותר.

 נקודות התייחסות נוספות בבחירת מחשוב ענן לעסק

  • המידע מחייב גישה לאינטרנט. מכיוון שכל הנתונים והתוכנות ממוקמים בענן ולא על שרת או מחשב מקומי, התלות בגישה לאינטרנט היא מלאה. חשוב לדעת כי במידה ואין גישה לרשת האינטרנט לא נוכל לעבוד או לגשת למידע.
  • מהירות הנגישות למידע – אין ספק שעבודה מול שרת מקומי בתקשורת קווית תהיה מהירה ויציבה יותר. הפער בנוחות השימוש הולך ומצטמצם עד לממש קושי בהבחנה במקרים מסוימים אך הוא קיים.
  • עלויות – לסוגיה זו לא נתיימר לספק תשובה חד משמעית. ברמה העקרונית ניתן לומר באופן ישיר כי השקעה בתשתית מקומית מול מחשוב ענן תהייה זולה יותר בטווח הארוך, בפער שאינו גדול ומולו יעמדו שיקולים ניהוליים אחרים. ללקוחות מסוימים היתרונות שטומן בחובו מחשוב הענן יחסכו הרבה התעסקות וזמן עבודה ועבורם מחשוב הענן יהיה כלכלי מאוד.

 

ניתן לאמר כי מחשוב ענן הוא העתיד ונראה כי המגמה תופסת יותר ויותר תאוצה בשנים האחרונות. נוכל לאמר בביטחון מלא כי נכון להיום כמעט לכל עסק יהיה נכון להעביר חלקים מסוימים לפחות למחשוב ענן. בהרבה מיקרים ניתן ליצור שילוב בין הפתרונות וליהנות לכל העולמות. שילוב נכון בין השניים מאפשר לחזק את היתרונות ולצמצם את החסרונות. מינון השילוב צריך להיות מותאם לכל עסק בהתאם לצרכיו , ויהיה נכון רק עבורו ולא ככלל לכן חשוב להתיעץ עם אנשי מקצוע לפני קבלת ההחלטה, שיעזור לכם במציאת פתרון מחשוב לעסק המתאים ביותר עבורכם.

הצוות המקצועי של אופיקס IT המתמחה בשירותי it לעסקים קטנים ובינוניים ישמח לעמוד לשירותכם בכל עת ולעזור בבחירת הפתרון המתאים עבורכם !

 

רוצים לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית לשירותי מחשוב או גיבוי בענן? בכל שאלה בנושא אתם מוזמנים לפנות אלינו

    [honeypot contactpage]

      [honeypot popupform]