הקורונה ועבודה מהבית – 7 עצות וטיפ חשוב אחד

הקורונה ועבודה מהבית – 7 עצות וטיפ חשוב אחד

נראה כאילו אנו חיים בסרט, אם היה נכתב תסריט מקביל למציאות שלנו הוא היה מסווג "למדע בדיוני". הסגר שהולך ומתפשט מחייב המוני אנשים לנסות ולשמור על הקיים בעבודה מהבית. ריכזנו עבורכם כמה נקודות חשובות על מנת להיות פרודוקטיביים ולשמור על האבטחת המידע לארגון בעבודה מהבית.

  1. בוקר טוב

זו לא חופשה. שמרו על הרגלי ההתעוררות ומסגרת השעות שלכם. חשוב לקום באותה השעה, לבצע את הפעילות הרגילה, להחליף בגדים ולאכול בוקר כפי שהייתם רגילים תמיד.

  1. צרו פינת עבודה

אין כזה דבר לעבוד מהמיטה או מרוחים על הספה. נדרשת פינת עבודה קרובה בתנאים ככל שניתן למשרד. שולחן, כיסא, טלפון, מחשב, כוס קפה וכל מה שהינכם רגילים אליו.

  1. אל תשגעו את הילדים ו/או בני הזוג – זה מחשב של כולם

אם לא עבדתם מהבית עד כה ואתם משתמשים במחשב הביתי , חשוב ליצור משתמש חדש. משתמש נפרד, המוגן כמובן בסיסמא אישית, יאפשר לכם ליצור שולחן עבודה נוח עם כל הקיצורים הרצויים ולא לשגע את הילדים או להשתגע ממשחקים חדשים ושינויים שהם מבצעים לנוחיותם.

  1. רישום יומן

גם אם אינכם צריכים לדווח, חד משמעית – רישום המטלות יעזור וימקד אתכם (על אחת כמה וכמה אם המצב דורש דיווח לממונים). מה גם שבסוף היום תוכלו לראות מה עשיתם ולנסות לשפר את הביצועים ביום למחרת. ברור מאליו כי רשימת המחר תתחיל ברשימת "לא היספקנו אתמול".

  1. עבודה בצוות

ווטסאפ הפכה לחלק בלתי ניפרד מחיינו הפרטיים וכאן נוכל להשתמש בה גם עסקית. מומלץ מאוד להתקין את גרסת ווטסאפ למחשב הרבה יותר נוח מהסלולרי . פתחו קבוצה לעבודה ותוכלו להתכתב בה ואפילו לבצע שיחות ועידה בווידאו של כמה ממשתתפי הקבוצה. למנויי מיקרוסופט 365 מומלץ להוריד את אפליקציית Teams לסלולרי ולמחשב ואז תוכלו גם לשתף קבצים, לתאם פגישות ושיחות ועידה ולהפריד את העבודה מהווטסאפ האישי.

  1. אבטחת מידע

אוקיי – עכשיו אתם עובדים על מידע רגיש יותר ואולי גם מחוברים לשרתים ותיקיות רגישות. אבטחה חשובה מאוד וזלזול בה יאפשר כניסה לתוכנות כמו הקורונה שגרמה לכל הסיטואציה הדמיונית הזו. שימו לב לנקודות הבאות :

  • חיבור למקומות עבודה רק באופן מאובטח (רצוי VPN ואפילו אימות דו שלבי). לא לפתוח פרצות (כגון RDP) שיעלו לכם ביוקר בהמשך.
  • סיסמאות מעודכנות ליוזר המתחבר. 123456 זו לא סיסמא. (גם לא אם הוספת 78). אם קשה לך לזכור תמיד תוכל להוריד כלי לשמירת סיסמאות.
  • ודאו עדכוני מערכת ההפעלה והתוכנות עליהם אתם עובדים.
  • אנטי וירוס מעודכן – חובה. החינמי הוא חינמי והאפקטיביות שלו בהתאם.

 7.פעילות

קחו הפסקה למתיחות ונשימה של אויר צח. אנחנו לא במשרד ואין לנו חברים לקשקש איתם. קצת פעילות, אפילו 2 דקות, תעשה ממש טוב לגוף ולנשמה.

 

והטיפ החשוב מכולם :

תישארו אופטימיים. לטובת כולנו כדאי להישמע להוראות אבל לא להיסחף לחרדות ולהישאר אופטימיים. ,תזכרו כי "בסוף כל חורף מגיע אביב". האביב יגיע בכל מקרה. תפקידנו רק לוודא שכשיגיע האביב, גם מקום העבודה שלנו יהיה שם לפרוח אחרי החורף.

הכותב הוא ברוך פיטוסי – מנכ"ל אופיקס מ.ש.ל. בע"מ – מרכז שירות לעסקים

    [honeypot popupform]